niedziela, 26 sierpnia 2018

OUTDOOR ADVERTISING OXFORD-LONDON-BATH

Nie od dziś wiadomo, że reklama stanowi dźwignię handlu, a to jak konsumenci odbierają prezentowaną w przekazie reklamowym markę, determinuje ich wyobrażenie na jej temat. 

Znaczenie reklamy w życiu codziennym  każdego z nas staje się coraz większe. Reklama oddziałuje na nasze emocje i pobudza nas do określonego działania. Komunikaty reklamowe zmieniają nasze zachowania lub skłaniają nas do refleksji.

Efektywna sprzedaż jakiejkolwiek oferty bez odpowiedniej reklamy jest w zasadzie niemożliwa. Angielscy przedsiębiorcy wiedzą, że dobra reklama gwarantuje rozpoznawalność marki. Widać to na ulicach miast, które zwiedziłyśmy.

Reklama może przybierać różne formy, ale w Oksfordzie, Londynie i Bath szczególną pozycję zajmuje reklama zewnętrzna. Z pewnością dociera do coraz bardziej  nieuchwytnych i mobilnych konsumentów - przekazuje informacje, identyfikuje produkt i utrwala go w świadomości potencjalnego nabywcy.

Reklama zewnętrzna w Oksfordzie czy Londynie jest stałym elementem "miejskiego pejzażu". Ogromna ilość szyldów, billboardów, bannerów i innych form outdooru umiejscowiona jest na budynkach, przystankach, płotach... I jak tu nie chcieć na każdym kroku czegoś nowego, skoro banery "krzyczą" do nas o takich wyprzedażach, że "głowa mała"? Affluenza?

Twórcy reklamy będą optować za tym, aby reklamę oceniać z perspektywy jej skuteczności marketingowej, wpływu na miejską ikonosferę i oddziaływania na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. My zaś, nabywcy, może powinniśmy spojrzeć na reklamę z innej perspektywy? Rozwijający się, kapitalistyczny swiat, który otacza nas i bombarduje reklamą nie ułatwia nam świadomego życia, podejmowania przemyślanych decyzji i zastanawiania się nad tym, jakie potrzeby  powinniśmy zaspokajać, aby być szczęśliwym.



Podobne wpisy